•  
  •  
  fa-IR   English (United States)   Türkçe (Türkiye)
مقالات
دسته بندی مقالات
مقالات
کد مطلب : 164  |   تعداد نظرات: 0   |   تعداد بازدیدها: 5190   |   تاریخ درج: دوشنبه, مهر 17, 1396   |   ساعت: 12:57 ب.ظ

 

استانداردسازی آسانسورها در راستای صیانت از حقوق مردم بوده است

به گزارش نصر به نقل ازایسنا، موسی خلیل‌الهی(دادستان عمومی و انقلاب شهرستان تبریز) در اولین جلسه کارگروه «صیانت از حقوق عام» با تاکید بر اینکه، حقوق عام از جمله تکالیفی است که در قانون اساسی بر عهده‌ی قوه قضائیه گذاشته شده و در قانون آیین دادرسی کیفری نیز از جمله تکالیف دادستان کشور صیانت از حقوق عامه و احیای آن است.


وی اضافه کرد: دادستانی کل کشور در راستای این تکلیف خود، معاونتی تحت عنوان «معاونت حفظ حقوق عامه» تشکیل داده که اصلی‌ترین وظیفه‌ی این معاونت، رصد موضوعات، برنامه ریزی و ... است.
 
وی با تاکید بر اینکه در قالب شورای پیشگیری استان و همچنین حفظ حقوق بیت‌المال، اقدامات متعددی در استان  طی سال‌ها انجام گرفته که ماهیت صیانت از حقوق عامه را دارد، بیان کرد: زمانی شاهد تلفات متعدد مردم در آسانسورها بودیم که قریب به سه سال پیش، استانداردسازی آسانسورها در سطح شهر شروع شد و امروز فرهنگ مختص آن ایجاد شده و شرکت‌هایی ساماندهی شده‌اند که بطور مکرر با در نظرگیری اولویت ساختمان‌ها به بازدید می‌پردازند.
 
خلیل‌الهی آزادسازی حریم بستر رودخانه‌ها را از دیگر حقوق عامه دانست و افزوذ: این موضوع نیز طی سال‌های گذشته با هدف جلوگیری از هدر رفت آب و همچنین تملک و تصرف افراد سودجو پیگیر شد و در سطح بالایی شاهد آزادسازی بستر رودخانه‌ها بودیم که باعث بازگردانی اراضی ملی به ارزش میلیاردی به دولت شد.
 
وی ایمن‌سازی مناطق فرسوده‌ی شهر تبریز را از دیگر اقدامات دانست و گفت: این نوع ساختمان‌ها با توجه به اینکه در 50 سال گذشته احداث شده‌اند، دارای مشکلات متعددی از جمله عدم ایمنی آتشنشانی، برق و... بوده و وضعیت سیم‌کشی ساحتمان‌ها نیز متناسب با زمان احداث، تنظیم شده است که این موارد موجب بروز حوادث ناگوار می‌شود، از این‌رو با همکاری برخی مجموعه‌های مربوطه، بیش از ۱۰۰ واحد مهم ساختمانی عمر بالا از نظر ایمنی آتشنشانی، حیث سازه و مهندسی و... بازدید شده است.
دادستان عمومی و انقلاب تبریز اضافه کرد: طرح ایمنی برای ساختمان‌های قدیمی نیز نوشته شده که در جلسات آتی ارائه می‌شود، این طرح در کل منطفه اجرا شده و قطعا می‌تواند جلوی بخشی از حوادث را بگیرد.
 وی با بیان اینکه این موارد بخشی از اقداماتی است که در قالب کارگروه‌های مختلف، جهت صیانت از حقوق مردم انجام گرفته است، گفت: در چندین نوبت از بیمارستان‌های سطح تبریز نیز بازدید شده و جمع‌بندی شده است که با حضور رئیس دانشگاه علوم پزشکی ارائه می‌شود؛ در عین حال خدمات‌دهی از دیدگاه ما در سطح مناسبی قرار دارد.
وی با تاکید بر اینکه صیانت از حقوق عامه از جمله موارد مغفول در جامعه بوده است، گفت: امید است که در قالب کارگروه صیانت از حقوق عام در این راستا اقدامات موثری انجام گیرد.
 
منبع : نصر نیوز

 

Share نسخه مخصوص چاپ
نام
نام خانوادگی
ایـمیل

ذخیره اطلاعات


 
 
 
ثبت نام فراموشی کلمه عبور؟